dilluns, 19 de juny del 2023

El món al revés

El món al revés. Benvinguts a la campanya del #bolet2023. Sembla que el temps s'ha capgirat. Des de fa dues setmanes va plovent un raig gairebé cada dia. Primavera? Tardor? El dia que no plou fa una calor insuportable, la que hauria de ser per la data en que estem, però també hi ha dies que es combina la calor del dia amb els xàfecs de tarda. Vaja, que estem a la segona quinzena d'agost. Però que tampoc. Perquè els últims anys tampoc es complia. El que us deia. El temps està boig.

I ara què? Doncs alguns helicòpters i avionetes van entrar un parell de setmanes abans. De fet, semblava que abril i maig s'hagués de cremar tot. I sovint teníem guàrdies d'anar a Incendi Forestal i inclús algun relleu. Ara però estem en un bypass. Aquest últim cap de setmana hem passat d'un migdia de dissabte de platja i mojito  a un diumenge plujos (d'octubre?). Qualsevol dia hi tornarà a haver rovellons al mercat, al costat de les cireres. Així que per Sant Joan podrem fer truita de bolets combinada amb la coca de Sant Joan. I els petards? Doncs de moment tenen la metxa humida i no s'encendran...

Però a Can Bombers ho tenim tot a punt. Els drons a punt de volar, pràcticament tots els bombarders a la seva base (amb les aspes mullades), els forestalillos mirant com plou, les tendals del GROS preparats per sortir i tota l'operativa del GRAF en guàrdia. Res pot fallar. Fins que s'espatlli un camió, una espatllera li toqui revisió o tots els vestits de nivell3 estiguin no operatius. Aquí el problema és que a cada guàrdia tenim aquest problema. Tot i la compra dels 92 mega-super-chachipiruli camions seguim anant als incendis de vegetació amb la ferralla mòbil dels ATEGO.

Manca de planificació? No. Només que la renovació dels camions s'ha fet tard i segurament malament. Els 92 serviran per tapar forats, però no per salvar la REMN de tenir un grapat de camions de baixa, ni la Sud ni Terres de l'Ebre. Simplement son un pegat temporal a l'espera de l'arribada dels nous BUP, BUL i una nova sèries de BRP/BRF. Fins que tot això no acabi no serem el que volem ser. Ni el Pla de Carrera, ni el desplegament del GROS territorial ni d'altres cuentos chinos que surten le la màniga dels invents. Aquí el que va és la pela. Sense pela no hi ha camions ni bombers.

Malauradament la nostra conselleria, com tota la resta, estan supeditades al que digui Economia. Qualsevol negociació amb la casa està condicionada pel pressupost limitat de la DGPEIS. No es pot afegir ni un duro. Una mica com el Barça. Si no baixem massa salarial (hores extra) no es poden incorporar noves prestacions (ni camions ni reduccions de jornada ni solapaments). Aquí hi juga l'ingeni, crear la necessitat de noves posicions de guàrdia per a fer entrar més bombers. Però com les oposicions tenen el seu temps de decalatge, cal seguir cobrint algun dels buits estructurals, no es pot fet tot a base d'hores extra. Però què passa si amb els bombers actuals no s'hi arriba i cal disminuir el nombre d'hores extra? El món al revés. Doncs si fa falta tanquem alguna paradeta... quina? us ho deixo a la vostra imaginació. Continuarà... o no.