Alguna cosa es cou i no em quadra. Això és com el Barça, que portava alguns anys dient que no tenia diners però s'ha fet un fart de comprar... i després ha sortit el que ha sortit. Ara s'ho han venut tot i feina rai. Doncs a la Gene i més concretament a Bombers això ja ha passat i pel que intueixo tornarà a passar.
Anem al gra. Recordeu en temps de la Tura? Si, doncs va ser quan es van comprar els Mercedes Atego, per substituir els Egipcis i els Pegaso Comet. Ara ja portem 16 anys amb ells. De la mateixa manera que els parcs que es van renovar en aquella època encara es deuen estar pagant/amortitzant els crèdits i operacions bancàries. Els camions no s'han pogut començar a substituir fins ara. I no és substituir, sinó que s'està traient els MB1222 i altres toies dignes de museu. Per això que els Atego els tindrem encara força temps, perquè simplement hi ha camions molt més vells.
Els parcs, com és evident a la vista, tenen la trista història de que no n'hi ha cap d'igual Uns estan assentats sobre ruïnes, altres s'enfonsen i altres tenen plagues múltiples. El pitjor de tot és que actualment hi ha parcs millor comunicats amb el parc veí que entre dos veïns contigus d'escala. O sigui, que amb la construcció de variants i autovies han quedat amb una distribució obsoleta. Mentre, tenim parcs pendents d'obres que no hi ha manera que comencin a posar-se al dia. Senyal inequívoca que el pressupost és limitat. Altrament, aquestes prioritats ja estarien fetes.
I com deia, qualsevol moment tot petarà i ens quedarem sense la renovació de la resta de flota (escales, furgons i vehicles urbans). Però això si, tenim furgonetes i 4x4 per parar un tren. Fins i tot es van posar a la pista del Circuit de Catalunya. I segurament passarà com amb els Pathfinder, 15 anys després s'hauran de canviar i feina rai per a qui li toqui gestionar-ho.
Esperem per tant que la crisi (com la del Barça) no ens peti als morros i ens quedem sense renovar parcs, ni sense posar al dia tots aquells (els de l'època del 2005-2010) que per qüestions de desgast diari porten ja 15 anys sense pintar ni patir altres canvis que els de les bombetes per LED i posar el marcatge CE a les portes de les cotxeres. Però la resta, està tot igual. Seguim amb vestidors sense espai per totes les taquilles de la roba del personal, calefaccions, aigua calenta i aire condicionat que fallen a la que gira el vent.
Però això si, ja tenim 3 telèfons mòbils per a utilitzar a les sortides (per al GoogleMaps i fer alguna foto), la tablet del cap de sortida, la tablet del camió nou (que ningú utilitza)... que són com aquests fitxatges del Barça, que van arribant però que ningú sap realment per a què serveixen.
I és que potser al final el que ens tocarà és jugar a futbol. Perquè últimament ni les pràctiques diàries tenen l'habilitat d'encertar les necessitats de cada parc. Amb la feina de coordinació que tenim per a poder organitzar-nos bé als serveis, no ens poden venir a que fem pràctiques de moto-serra, de torniquet o d'identificació dels números ADR dels vehicles de matèries perilloses. Com havia explicat en altres posts recents, d'igual manera que es practiquen les grans emergències, a nivell de parc també tenim la necessitat de practicar la coordinació, el control CACE, les AGO i l'ordre i organització dins els serveis. La primera arribada a qualsevol servei és essencial. A partir d'aquí es defineix tot. Observació i informació. Començar malament un servei et condiciona qualsevol maniobra per desordre o per no haver vist alguna cosa concreta.
Doncs això. Nosaltres hem de conèixer quines són les nostres debilitats a nivell de torn i preparar-nos per a tot tipus de serveis. I cal que la direcció de Bombers organitzi, planifiqui, busqui els recursos i faci totes aquelles modificacions i canvis de material i infraestructura que siguin necessaris. Però sense malbaratar res. D'aquesta manera tindrem la renovació dels equips d'aire amb desenes d'anys en servei, (que segueixen l'estela de les màscares d'aire, que van trigar una eternitat en renovar-se), i la posada al dia dels parcs vells i molt vells, però també començar a preparar la posada al dia de la resta de parcs, que amb 15 anys ja tenen el desgast d'edificis amb 24h continues d'ocupació.
El Barça ja ha petat. Tots en som sabedors que caldrà patir durant una dècada. Esperem que a Can Bombers, aquesta caiguda sigui més lleu i no calgui trigar 15 anys més a canviar els camions a corre-cuita o a buscar solucions per fer obres als parcs i canviar les ampolles d'aire.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada