diumenge, 11 d’octubre de 2020

el màrqueting a Can Bombers

Avui parlaré d'imatge, un tema del qual he parlat molt poques vegades. Per començar us explicaré el que penso de les mascaretes "no homologades" que alguns porten (i que puntualment també he portat jo). Les mascaretes ens han de protegit i fer protegir als nostres companys. I com que estem parlant de companys de feina el que toca és portar les que toca, que en aquest cas son les que ens dona la casa. I ens les dona. Evidentment n'hi ha d'homologades de roba, reciclables, rentables, amb dibuixos, amb estampats, amb el nom de "bombers de X" o qualsevol altra lema reivindicatiu. Malauradament, només algunes, no totes, són vàlides. Però cap d'ella dona la imatge que hem de donar els Bombers a la ciutadania. Portem masses anys sent l'exèrcit de Panxo Villa, com per a que a més cadascú porti la mascareta que li doni la gana. Només hem de portar les quirúrgiques blanques o verdes que ens proporcionen cada guàrdia. Perquè tots hem de donar la mateixa imatge. La mascareta ha de ser la correcta.
I vinguts a això, que crec que tots ho entenem, hem de ser conscients que quan vestim de blau representem un Cos de Bombers. Aquest potser no ha estat el més amigable amb nosaltres, però no deixa de ser qui ens paga. I qui ens paga és la Generalitat i el Departament d'Interior. Per tant som la imatge del Cos de Bombers. I la mascareta n'és una part. Però també ho és quan tractem amb la gent, les persones. Som allò que fem i la imatge que tenim. I això al sXXI forma part del màrqueting. Tenim alguns exemples. Un és el de les fotos i els Tuits que els companys i companyes de premsa-bombers van penjant diàriament a les xarxes. I l'altra son totes les fotos d'ambulàncies grogues que el SEM publica a molts més mitjans. Com es sol dir, més val una imatge que mil paraules.
Un dels elements que cal potenciar a can Bombers és la imatge. Una imatge impactant és la dels nous Toyota i els Ibiza al circuit de Montmeló. Una idea genial. Potser malentesa per molts bombers. Portem molts anys de mancances, de baixades de sou, de problemes interns i parcs que cauen a trossos. Però la imatge de Cos "potent" que dona l'ensenyar 200 vehicles nous, és difícilment insuperable. Bueno si. Si ets el SEM. Llavors et compres unes carpes i un parell d'ambulàncies o furgons grocs de transport i apa, a fer fotos a tord i a dret.
Però el màrqueting no amaga les mancances i tard o d'hora la mateixa foto que ha servit per ensenyar que tot és molt bonic també demostrarà que només és això, una foto. Bombers portem molts anys tenint equips NRBQ, els coneixem, els sabem utilitzar i son la nostra feina. Hi tenim gent especialista a diferents nivells. I també tenim coses a millorar. No hem d'amagar que hi ha parcs com Mollerussa i Maçanet que sempre se'ls hi ha travessat tenir el furgó. Després també s'han arrossegat les mancances de material a tots els nivells que han desvestit principalment aquests parcs i furgons. Fent que Rubí i Tarragona, i la seva proximitat a la indústria gran, es mantinguin com els parcs de referència en quant a resposta als serveis amb productes químics associats.

I això que per una banda ens fa mal. No tots els furgons i el personal està prou ben format ni motivat, també ens va a favor en els llocs on si hi ha aquesta empenta operativa. A més dels 2 parcs grans en NRBQ, el Cos de Bombers s'ha posat les piles en estructurar, aprendre, regular i posar al dia els coneixements a tots els nivells. I aquí és on la suma dels esforços de tècnics, comandaments intermitjos i de bombers amb coneixements i/o motivació formaran el futur GRIT.

Futur perquè oficialment no existeix, però operativament ja actua. I poc a poc es va donant ressò als serveis on els furgons de Risc Químic o en el que el perill dels components gasosos i líquids que provoquen o resulten dels propis serveis son fets visibles d'una forma més o menys volguda als missatges dels comptes oficials de la casa.
I és que al sXXI cal fer visible tots aquells serveis en que Bombers hem estat part important de la resolució dels problemes que pateix la gent. Ells són el més important. Però la gent no sempre sap qui és qui a les intervencions. A vegades un servei d'una fuita de gas, la noticia son els 2 ferits i la seva evacuació a l'hospital, en un incendi d'habitatge ho són els veïns afectats pels fum o en un accident si la persona ha mort o ha estat traslladada a l'hospital. I és feina dels Bombers i els seus mitjans publicitaris (premsa-bombers) revertir aquesta situació. Els incendis s'han d'apagar, intervenen els bombers apagant l'incendi i rescatant o confinant persones. Perquè això fem els Bombers. La majoria d'evacuats dels cotxes accidentats els traiem els bombers, igual que apaguem les flames de les grans indústries. Però ho fem a partir de coneixements i entrenaments complexes. No per casualitat ni per portar un casc groc. Ho fem perquè la feina dels Bombers és la de rescatar persones dels accidents de trànsit, dels habitatges i de les indústries. També ho és apagar incendis. I sobretot és la gran feina de minimitzar fuites de gasos, vessaments de líquids perillosos i les primeres accions com al servei d'IQOXE a Tarragona el gener passat. I per moltes ambulàncies i carpes del SEM que surtin a les fotos, cap d'aquestes et resolen el problema.

Ens hem de fer visibles a tots els nivells, perquè en la majoria de serveis d'emergències els Bombers som una part important de la resolució. Ens falta creure i dedicar més esforços en el nostre màrqueting.

Cap comentari:

Vols rebre els articles per correu? apunta't!