diumenge, 24 d’abril del 2011

Habemus mamam - tenim Subdirectora

Be, sembla que hi ha fumata blanca, habemus papam, millor dir, habemus mamam.


Després d'un temps sense rumb, obligats a canviar de subdirector pel desastre d'Horta i amb eleccions a quatre dies que ho va deixar tot penjat de la ma de Déu, sembla ser que aquests que anomenem polítics (per dir-los d'alguna manera) han decidit que ja està be de no tenir timoner i han posat a l'Anna Martin, inspectora del Cos de Bombers.

A l'Anna la vaig conèixer a Reus, quan jo encara era voluntari del parc. Ella era una persona normal amb ganes d'aprendre. Ningú neix ensenyat a bombers. La confrontació entre la teoria i l'experiència fa molt en aquesta professió, que no expliquen a cap mòdul ni a cap facultat. A l'Anna sempre l'he vist al costat de la Prevenció, vetllant pel compliment de la Norma Bàsica d'Edificació a locals i comerços de la Regió de Tarragona.

Des del 1995 poc a poc li vaig anar perdent el rastre. No és el mateix estar a Reus, ni que sigui de voluntari, que a Cambrils o al balneari/pressó de Montblanc. De fet, aquest últim és més proper a un Guantànamo que a un parc de bombers. Estàs aïllat de tot, fins i tots dels incendis. Posteriorment ja a Mollerussa i ara a Lleida mai he sentit a parlar de l'Anna Martín, ni per be ni per malament. Encara mantinc alguns contactes amb gent de Reus o Tarragona i mai m'han dit res dolent de l'Anna. Això de que a bombers ens coneixem tots no és del tot cert. Els tècnics es coneixen entre ells i sols entre els bombers de les pròpies regions.

Desconec la trajectòria professional de l'Anna. Permeteu-me que parli d'ella així, però sempre m'ha donat aquesta sensació de persona accessible i agradabe. L'últim cop que vaig coincidir amb ella va ser fa un parell d'estius a Riba-Roja, en el relleu d'un foc. A Lleida ens van enviar un cotxe de 5 places per tornar 6 persones i el conductor. Jo em vaig negar. Cap problema, van comunicar-ho des del CCA i es va demanar un altre vehicle. Vaig estar amb ells esmorzant fins que un cop lligat el 2n cotxe vaig marxar de l'incendi. Em recordava l'Anna d'uns anys enrera. Una persona normal que fa be la seva feina i té en compte els diferents inputs.


No sé si ha fet algun màster, MBA o qualsevol altra formació en direcció i gestió, però si està aquí espero que sigui per mèrits propis. Segur que afinitats polítiques les deu tenir, si més no amics a les altes esferes, però entenc que ha arribat aquí perquè algú ha vist en ella capacitat de portar aquest vaixell sense rumb per una ruta prou coherent i vistosa.

Els bombers estem tips de gent que no saben on van, que desconeixen el que realment volen, que els posen per tapar misèries o els draps bruts d'altres. Tampoc no volem “Rambos”  (hem vist subdirectors agafar la mànega en un foc d'indústria passant per davant de tots els comandaments i bombers...). Necessitem algú que defineixi el futur del Cos però també necessitem algú que sigui honest, i no només cal ser-ho sinó que cal semblar-ho. I aquí em sembla que l'han encertat.

Però una petita precisió. Anna, vens de la Brigada de Tarragona, de la Regió de Tarragona i la de l'Ebre. Espero i desitjo que això no et faci perdre el nord. Has estat companya durant aquests anys de gent que va estar a l'incendi d'Horta... com a comandament (això és una manera de dir-ho). Fés la feina que hagis de fer i que els arbres no et tapin el bosc, si és així, els bombers (els pobres bombers) estaran al teu costat.

Ja tinc pensat el proper article, serà com una carta als Reis, algunes propostes per a millorar o aplicar, això si, vistes des de sota de tot.

6 comentaris:

Alfons Tormo Vilà ha dit...

Aquest és segurament l'article que més m'ha costat de tancar. La resta en mitja hora els tenia enllestits però aquest m'ha costat gairebé dues hores.
No el considero, ni molt menys, el millor dels que he fet fins ara, però que hi hagi 2 "genial" fa que pagui la pena l'esforç d'escriure.

Anònim ha dit...

Cartanya, em sembla que o be no t'enteres o, be cal revisar els controls d'incorporació de bombers al cos per evitar la incorporació de "fenomenos pensadors" com tu. Per que no et presentes d'inspector i que et facin sots director operatiu o director general i segur que s'acabarien els problemes de la casa.

Anònim ha dit...

Tormo, tu el que vols es que a davant del cos de bombers i posin a un florero no a un BOMBER. Som molts es que aquest nomenament no el veiem gens clar de carab al futur.

Anònim ha dit...

Tormo, tu el que vols es que a davant del cos de bombers i posin a un florero no a un BOMBER. Som molts que aquest nomenament no el veiem gens clar de cara al futur.

Alfons Tormo Vilà ha dit...

Caram, no sé si prendre'm-ho com un insult o com un elogi això de "fenomeno pensador", ja m'ho aclariràs el dia que et presentis.
Que una cosa et quedi clara, tu no ets ningú per menysprear ni la meva ni l'opinió de cap bomber. Recorda que tot arriba en aquest món i ni tu ni jo sabem on estarem demà.
La meva psiquiatra fa molts anys que em va receptar una pastilleta a prendre cada 4 dies i quan em toca la 4ª, descanso. Tu te'n prens 5 cada setmana, vigila el fetge.
I parlant de revisions, a mi me la van fer ja fa un grapat d'anys, potser la que s'hauria de revisar seria la teva...

Apa, ens veiem al torn D del parc de Lleida.
pd. I tu, on et trobes?

Pablo Castro ha dit...

Yo los anónimos no me tendría la molestia de publicarlos ni de contestarlos, Alfons.

Tienes una colla de antiseguidores en las votaciones muy curioso. No sé si pensarán que con X votos se borra el comentario, jejeje