Han caigut quatre gotes. Mal repartides i insuficients. La propera setmana seguirem anant de cul perseguint columnes de fum. Els vehicles de UCM continuaran desatesos i els "nous" Scania seguiran sent el vehicle equivocat per a l'incendi forestal. Sense contractes per reparar portes de cotxera ni de detectors de gasos. El pati de l'Escola de Bombers segueix sent un abocador de cotxes i vidres per arreu. Hem canviat Consellers, Directors i Sots-directors. I malgrat els canvis, tot segueix sent un desgavell.
Aquesta setmana s'han donat els cascs platejats als nous Oficials. Esperem que siguin millors que la remesa anterior, on la majoria ja no haguessin hagut d'arribar a ser ni Sergents. Als nous Sergents i Caporals, enhorabona. Sou uns valents. Malgrat que a molts us comporta anar a parcs més llunyans, la nova posició us dóna una responsabilitat i confiança que us heu guanyat amb escreix. Segur que amb vosaltres els serveis seran molt millors. I a tots aquells que passeu de parcs grans a petits, paciència, sobretot no perdeu l'esperança ni els coneixements, ja arribarà el vostre moment.
I continuen les negociacions dels nous acords. La manera de negociar de la casa segueix el camí ja emprès en el Pla de Carrera. La "nostra" DG dóna un esborrany de document i els sindicats han d'aportar les seves modificacions... I de manera sistemàtica es van rebutjant o rebaixant les propostes dels representants dels treballadors. Al final? Un document que només agrada al seu elaborador, la DG. Després caldrà vendre'l als bombers i bomberes en assemblees. Ja veurem com acaba. Però ja us dic, que això no és negociar ni acords ni plans de carrera.
La campanya forestal, que ja ha pre-començat, serà dura. Els "forestalillos" ens demanen començar abans. Als parcs, ens adonem que a l'estiu farem un grapat d'hores i guàrdies per cobrir els incendis i els mínims de parc. Els vehicles de suport (UCM de regions) és cobriran amb el que es pugui. Per tant es faran funcionar exclusivament com un despatx mòbil. Perquè fins l'any que ve no es traslladen als parcs GROS, així que es mantenen amb la precarietat de sempre. I l'any que ve, ja veurem. Si funcionen serà per la voluntat dels dos o tres bombers o bomberes que els porten. Novament, la planificació de campanya és un desastre. Però a que queden bé els nous camions a les fotos?
El pla 20-25 va marcant tics verds ✅ al seu llistat. Però tots aquests tics s'aguanten amb pinces. Fa anys demanàvem camions. Tenim gairebé els 92 BRP que en prou feines veurem als grans incendis forestals (a veure si algú en pot comptar més de 10). Seguim amb els ATEGO, especialment els x.xx.34, que són BFP. Amb 4000 litres d'aigua (gran aventatge) però que sempre s'havien cregut poc segurs per la seva distribució. Curiosament, ara a foc forestal, els preferim als Scania.
Aquesta casa ha apostat per una bona organització macro als grans incendis. SISCOM 4 i SISCOM 5 en tots els tipus de servei. Però la base segueix sent dèbil, perquè un castell sense base no s'aguanta. I això es veu a cada guàrdia. On les petites coses segueixen sense funcionar. El bomber es motiva quan veu que el seu entorn funciona. Les portes del parc no tanquen, les persianes ni pugen ni baixen, els camions no roden com un rellotge suís, la gestió interna de personal funciona plena d'incidències, les necessitats i distribucions de personal estan mal dissenyades, els recanvis de material i els manteniments dels edificis només són ficció... Tot això que faria que el personal seguís motivat no apaga els incendis i costa temps i diners. Som uns pèssims gestors de personal, aquí no cuidem a qui realment fa les feines més dures. Però ni això és compleix ni molts dels serveis s'organitzen convenientment. I reitero allò que deia al principi dels primers cascs platejats, no serveixen ni per sergent.
I avui acabo amb un bri d'esperança. La mediocritat general (i del departament) es veu truncada amb el gran nivell que tenen els GRAE, especialment el de muntanya. Cada cap de setmana es fan un fart de realitzar rescats impossibles. Enhorabona. I també felicitar la molt bona gestió dels Mitjans Aeris, perquè hi ha un abans i un després. I en conseqüència la millora en els rescats està molt influenciada per aquesta gran capacitat aèria. Altres diferencials són també el GROS, el GREC i el GRIT, que poc a poc han anat mostrant la seva disponibilitat, mostrant-nos del que són capaços de fer. Tots ells són un exemple per al col·lectiu. I no oblidem la capacitat tècnica del GRAF, reconeguda a nivell mundial.
Mai s'ha de perdre l'esperança, però mentre només funcionen a cop de tic ✅ anirem malament. La gent és la base del Cos de Bombers, però actualment som l'última prioritat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada