La foto de la setmana |
És curiós com a partir de mitja setmana les visites a la web han augmentat sense fer-hi jo res en particular, i de fet he rebut alguns missatges d'amics de fora el món bomberil dient-me que se m'havia girat feina. Be, sento defraudar-vos a alguns però hi ha un secret de sumari que fa que, en cas que jo conegués alguna cosa, no pugui dir res, millor dit, hauria d'anar al jutge a explicar tot allò que suposadament sabés, però no és el cas. Així que no explicaré cap secret referent a sobres o reunions de "altos vuelos" (que vist el que ha passat és una frase que s'escau força be).
En tot cas si que el que puc fer i sense arriscar-me a incomplir cap legalitat ni reglament intern és comentar-vos com es veuen des d'un parc de bombers algunes de les coses que passen a la casa. De fet ho porto fent des de fa més de 5 anys.
BK117 |
Bolkow |
Així que perquè no retrocedim al 1994? Aquell any per una qüestió totalment casual un bon dia d'estiu en arribar al parc a fer la meva guàrdia de forestalillo em van dir que estaria alguns dies anant a l'aeroport amb un avió DC6 que s'havia contractat per aquella campanya d'estiu. De fet en cap moment em vaig plantejar el preu del lloguer d'aquella nau. Em van dir que s'havien contractat 100h i que el total de l'operació costava 100 milions de les antigues pessetes. Be, un avió de Canadà amb pilot i copilot té un preu. Però aquesta setmana (22 anys després) m'he preguntat que com és que es podia pagar això per una campanya d'estiu quan els primers helicòpters tenien un preu aproximat de 200 milions? Em refereixo als Bolkow que han estat operatius gairebé 20 anys. D'aquella mateixa època també era el BK117, una màquina preciosa que a més anava medicalitzada, crec recordar que el preu rondava el 400 milions (hi havia la licitació a la biblio de l'escola de bombers). Amb això sol vull dir que potser hauria estat més efectiu comprar un nou helicòpter Bolkow ja que en cost de compra i hores finalment realitzades dels dos Bolkow han sortit molt "baratetes" respecte a la despesa dels 100 milions del DC6. Això si, era una bèstia espectacular que quan s'enlairava semblava que amb la panxa anés a tocar la punta del campanar de Reus.
Incendis del 8 de març de 2012, imatge de Racocatala.cat |
En quant a mitjans aèris poca cosa hi ha a dir. Be, una si. D'acord que des de l'aire es veu i per tant es gestiona molt millor un incendi forestal, però d'aquí a que cada cap de guàrdia en tingui un a la seva disposició és algo que a molts no ens quadra. L'únic cop que recordo 4 incendis forestals alhora va ser el 8 de març de 2012, i no era campanya forestal, així que tot i disposar-se de mitjans aeris limitats es va solventar tot plegat amb els helicòpters que venien de l'aeròdrom de Sabadell o el de Tírvia. Així que si durant l'estiu no es produeixen 4 incendis forestals al mateix temps que hi fan 7 helicòpters de comandament? Sobretot si les isocrones d'aquest petit país permeten anar d'un lloc a l'altre en menys d'una hora (a 200km/h i en línia recta es fa molta via).
Un dels primers posts d'unpobrebomber |
En tot cas, potser ens podríem replantejar altres coses... com ja he dit mots cops els bombers no entenem perquè qui segueix organitzant/distribuint els armaris dels camions no som els bombers. Perquè, si el criteri lògic és posar les coses pesades i grans a la part inferior, quan arriba un camió nou això no és així? I hem de passar-nos algunes guàrdies modificant i redistribuint armaris? O perquè si un parc de més de 60 persones com és el de Lleida no hi cabem tots en un mateix vestidor? Perquè el dia que vingui una bombera l'actual vestidor de comandaments haurà de deixar de ser-ho, i caldrà ampliar el vestidor masculí. També ens podem plantejar com és que el sistema de calefacció de la cotxera no dona a l'abast, que no sabien que a Lleida fa fred a l'hivern? Així que alguns tenen els vestits al passadís del parc (que està a una temperatura normal) enlloc de al racó de la cotxera.
També ens podem plantejar el funcionament real d'una cosa anomenada EÒLIA, que l'únic que he vist és la icona a la Intranet" on hi diu que és un programa meravellós que permet (com l'acudit de l'Eugenio) nadar, montar a caballo e ir en bicicleta. I que de moment ja ha costat 8 milions de la primera licitació i 10 milions més de l'ampliació posterior.
Doncs si, els dolents som els pobresbombers que tenim un sou per una feina que consisteix en anar on tothom fuig, i treure les castanyes del foc a la resta de ciutadans amb problemes greus. La resta, els de dalt, son els que pensen per nosaltres i ens guien (messiànicament) cap a l'excel·lència pressupostària. Per sort qui resol els serveis som els pobres bombers.
6 comentaris:
Bones! Fer un petit apunt al final del text i es que no tots el pobresbombers com dius tenen un sou...
Salut.
Tots els pobrebombers tenen sou, perquè els pobrebombersvoluntaris també cobren una compensació econòmica.
Gràcies per entendre que els pobrebombers som tots.
Molt bon article Alfons!!
respectant la presumcio d'inocencia d'aquest home, es inaudit que no l'haguin apartat de funcions, per pura llogica procesal i precaució, a part de que com a bomber, em fa vergonya que algu en aquesta situació el tingui com a cap
Segons l'article adjunt, Ramon Dinarès ja no és un alt càrrec de Bombers https://t.co/8i7gPxrK3f
No es el mateix una compensació econòmica que un sou
Publica un comentari a l'entrada