dilluns, 23 d’agost del 2010

Per començar

Fa algunes setmanes que s’han començat a veure nous logotips del 112. Ja sé que cadascú té gustos diferents, però canviar a fons negre i lletra blanca en una rodona petita, quan venim de lletra vermella i sobre un triangle gran de fons groc, no em sembla la millor opció. S’han gastat un munt de diners en unes enganxines de 112 per uns vehicles que ja porten el 112, més gran i més vistós.
Tenim altres necessitats i no precisament la de posar més enganxines. Volen diferenciar els vehicles per colors, ara semblarem un quadre d’escacs de molts colorets. Apa, posa una altra xuleta a la cartera (ja seran 3) amb el que vol dir cada color.
Em sembla que estem perdent el nord.
Necessitem millors protocols i millors mesures de seguretat activa, no volem etiquetes, ni enxanxines ni més codis. Això provoca confusió i desconeixement. Sembla que vulguin inventar-ho tot en 4 dies!
Al “meu” parc fa poques setmanes va arribar un furgó de salvaments (diuen que d’última generació). Però porta espais i calaixos mal dissenyats. No pot ser que hi hagi una palanca de comandament sota una plataforma mòbil, ni equips pesats a calaixos superiors, ni eines al mig d’un prestatge on ja no hi cap res més.
No es pot permetre que hi hagi un, mal anomenat, Servei Tècnic que es dedica a “pensar?” com seran els vehicles i que després apareguin totes aquestes anomalies que semblen de primer de primària.
Ara ens arriba un nou BUP. Pitjor que el furgó!.
L’escombra va desmuntada, amb el raspall de cara (per menjar-te la porqueria), com una còpia tant o més dolenta que la del raspall del furgó.
El “pro-pack” va situat a dalt de tot (com que no pesa, saps), la caixa d’eines també a dalt. No hi ha espai per posar l’equip del conductor! A Lleida el posem al primer armari al costat esquerra. Ara ni això. A dins no hi cap, entre bombers, ampolles, botes i una mica d’espai (que no hi és) per moure’s una mica, ningú ha pensat en l’equip del conductor.
Bueno, una cosa si que tenen bona, que son vehicles nous. Això vol dir seguretat. Vols dir? Si pels retrovisors no el veu el cul del vehicle! Hem de demanar que els canviïn, no podem anar amb aquestos retrovisors.
Apa, fins la propera neura.

1 comentari:

Pablo Castro ha dit...

Codificar las cosas es una manera de aparentar ser más técnicos sin realmente serlo.

En temas de seguridad deberían estar todas las cosas claras y sencillas. Las codificaciones sólo tienen cierto sentido en la policía, por aquello de que no anticipen en la calle lo que estás haciendo. Pero en bomberos es un paso hacia atrás.

Números que provocan confusiones en la radio y códigos que luego la gente no recuerda.

El otro día en un simulacro en un centro comercial eran todo siglas incomprensibles y encima algunos códigos se confundían con los nuestros (charly cero y delta cero no son nada originales). Curiosamente por la tele vi otro en inglaterra y en los chalecos reflectantes no había ninguna inicial, se leía todo con claridad (first assistance, evacuation, etc).

Un día escribiré sobre las rotulaciones de material que vi en el museo de la 2ª guerra mundial de Londres. Los ingleses ganaron la guerra sin codificaciones extrañas, al contrario tratando de simplificar las cosas a la tropa.