Mira que porto pràcticament 5 anys amb aquest bloc i n'he dit de tots colors. La veritat sigui dita alguna cosa s'ha millorat, no sé si arran de dir-ho jo o perquè al final algunes coses eren de calaix... però ara com ara aquestes millores segueixen sent minoria.
Les poques millores han vingut per la distribució que des de regions fan dels seus pocs recursos. També em va sorprendre que alguns vehicles fossin intercanviats entre parcs per raó del seu estat i quilòmetres. Semblava que alguna cosa es movia, però res més lluny de la realitat. En realitat les millores no venen en la millora de la concessió de licitacions, propostes tècniques i plecs de condicions. Aquestes segueixen sent una proposta de les coses bàsiques sense especificar res més... ni temes d'ergonomia, ni de "lògica" bomberil, ni ningú és capaç, a l'hora de rebre aquesta comanda, de fer una revisió crítica de què està be i que no. M'explico i fàcilment ho veureu.
Un dels primers posts que us vaig escriure era sobre la "gran cagada" que era el 3.19.40, un camió nou, carrossat com un BUP immens. Aquest portava barres de protecció externes que li disminuïen la visibilitat (es van fer treure), se li va afegir una ballesta ja que el "morro" mira cap amunt (o tenia l'eix posterior enfonsat), no sabem si per excés de pes sobre aquest tren posterior o que havien pujat el davanter per encabir-hi un canvi automàtic... be, un mega-super-plus-canvi automàtic, que a l'hora de la veritat ni és super ni és res. Des del primer dia fa soroll com si les dents dels rodaments dels canvi anessin a trencar-se, a més que de tant en tant apareixen avisos de pseudo-error, i per treure'l has de parar, posar neutre i tornar a entrar la marxa (la imatge d'una icona amb una palanca de canvi dins una roda dentada no ens és gens estranya). També vàrem canviar la distribució dels armaris, afegir mànegues (és urbà, no industrial), algunes modificacions ergonòmiques al generador elèctric... i un grapat més de detalls.
El furgó 3.19.50 també ha tingut els seus moments de "gloria"... de les últimes coses explicables és quan es va trencar el tràctel (per un accident) i van muntar un aparell nou, però no la instal·lació elèctrica (perquè no sortia a la foto). Ningú la va demanar o ningú va comprovar que hi fos en fer la recepció de l'equip. Uns dies més tard, quan algú el va voler posar-lo en marxa es van adonar de l'error. Au, a fer una nova obertura de l'expedient de reparació pel tema elèctric. I quan semblava que ja funcionava, fa unes poques setmanes, mentre érem a la cotxera revisant camions, algú va sentir un soroll, va mirar i va veure sortir fum i flama de tràctel. Ostras, amb el vehicle parat al parc es va cremar la instal·lació elèctrica!!!!.
I la última, que ha trigat uns 4 anys a sortir. El fabulós calaix on hi ha les eines d'escarceració... amb totes les mànegues dels pistons, cisalles i separadors doblegats, perquè algú ho va dissenyar malament. Ara, han començat a petar els "manguitos", per estar 4 anys doblegats.
El Servei Tècnic després de 5 anys segueix sent igual de desastre, fa un temps van fer la comanda de nous vehicles. I què tenim? Algun qashqai com a x.00.80 per a algun "jefe" (Collons!), vehicles sense 4x4 als parcs (i després surten serveis de recerca ala muntanya i no es pot arribar a tot arreu). Han canviat els luxosos Pathfinder (top gama) per uns Xtrail sense bloquejadors de diferencial. D'aquesta manera ja no assegurem que els comandaments arribin a qualsevol racó de la muntanya passant per un camí en mal estat o puguin sortir-se d'un lloc on estigui.
I la ÚLTIMA i més genial de totes!!!! Als GRAFs de Lleida els acaben de donar un nyap de vehicle!
Com el 3.19.40 fa 5 anys, queda el cul enfonsat, la bola de remolc sembla una eina de llaurar (a ran de terra), el pes tampoc sembla que l'hagin calculat, ja que amb l'equipament de vehicle GRAF i 5 ocupants sobrepassa el pes màxim. (OJU, OJU!!). I quina és la solució? doncs posar una nova ballesta i potser treure la bola.
Però això no és tot. De la mateixa manera que amb el Xtrail s'han perdut els bloquejos de diferencials amb aquest vehicle sembla que també, vaja els GRAFs sense bloquejos!!!. A més de que aquest tampoc és un vehicle de sèrie. És una versió inferior per a "professionals" que per tal d'estalviar estalvia fins i tot en els protectors sonors del motor, així que la funda interior del portó del motor brilla per la seva absència. O sigui que algú va pensar que els GRAFs, que van tot el dia amunt i avall, no necessiten insonoritzar l'habitacle... realment, raro raro. I la llista la podem fer inacabable si mirem el maleter, amb espais per garrafes de gasoil amb tornilleria inferior que grata i fa malbé la garrafa... que després fa poros i es perd el combustible al propi maleter sense forat de sortida, o tampoc s'ha previst que les moto-serres acostumen a perdre oli lubricant... vaja, que estan més estona netejant i acondicionant que mirant planos.
Sabeu què? aquests del Servei Tècnic, els que fan els plecs de condicions i els que fan les acceptacions de vehicles es segueixen lluint. Si més no, això és el que veiem des dels parcs. En lloc de bombers dels segle XXI aviat serem bombers del segle XIX.
2 comentaris:
Massa ben acostumats estem Alfons ! Potser algun vehicle està mal fet, però tampoc ens podem queixar. Al país veí, Saragossa per exemple, hi ha parcs que tenen Pegasos de primera sortida, és a dir, que oju tant queixar-te de l'Iveco que a més d'un ja li agradaria tenir-ne...
Apa, salut !
I això que sol parles de 03.19. ara imagina la resta com deu ser...
Crec que si en un parc sagues de canviar un vehicle (per un de nou) abans de fer alguna cosa primer comentar-ho, als del parc, com i quines necessitats cal cobrir en el necessari.
Desprès, cara en fora queda molt be que els vehicles siguin lluents i nous això vent més,
Però al pas que anem no anirem amb pegasos perquè ja no hi són però si l'escala 03.06.60 que tindria d'estar en un museu i no a una cotxera
Publica un comentari a l'entrada