dilluns, 31 de març del 2014

de cap cap al decret

AL·LUCINANT !!!

És que no tinc més paraules.
No entenc res.
No voldria barrejar la gestió política a la gestió de bombers... però és que avui m'ho posen molt i molt difícil.
Ja fa setmanes que tot apuntava a que no hi hauria acord entre sindicats i la Direcció General en referència a l'increment horari i les condicions en que es farà. Primer perquè entre els mateixos sindicats hi havia matisos que feia que ni entre ells es posessin d'acord, i també perquè, com ja he dit altres cops, estàvem (i em refereixo a tots els bombers) trigant a prendre una decisió del col·lectiu per escollir un camí o un altre i poder escollir.

El fet que existeixin múltiples grups de whassap i d'altres apps feia volar la informació, i potser alguns amb això ja era suficient, però una cosa és comunicar/informar internament i l'altra és que els sindicats ens diguin realment com es va avançant en les diferents reunions... perquè tinc la impressió que aquesta part no s'ha fet, s'ha substituït per la "desinformació" desorganitzada de les diferents apps.

Però que la "casa" volgués incrementar les hores que fem el bombers professionals era conegut des de fa molts mesos. Personalment em creia que els administradors de la "gene" tenien un talant més negociador i dialogant. Poder arribar a un acord amb la gent de qui depens sembla, a priori, que hagi d'estar a les primeres planes del manual del bon negociador. Però o no se l'han llegit o tenen el seu propi criteri.

M'han aixafat tots els meus esquemes. Puc entendre que vulguin disposar de més personal tant a l'estiu com alguns dies a l'hivern... de fet, els Mossos tenen dins el seu horari una bossa d'hores sense assignar, que els hi programen segons necessitats internes. Aquí aquesta bossa d'hores l'haurien de crear a partir d'un canvi d'horari, però a Can Bombers mai ningú ha estat capaç de trobar la formula ideal. Sols s'ha estat capaç d'oferir hores "extres" primer com a guàrdies d'estiu (des del 1998 fins al 2012), posteriorment es van inventar les hores de MD (que ni la casa no els sindicats s'han acabat de creure mai, tot i que a la RELL se li ha tret molt rendiment a nivell de pràctiques, simulacres, formació, i també d'aportació de personal en parcs i torns coixos), però el més fàcil és trinxar tot el que hi ha i prescindir del que ha funcionat durant 14 anys (CATORZE ANYS) i imposar una raó que està per veure quin serà el seu resultat.
A mi m'obligaran a venir els dies que ells em diguin, ok, vindré, però no espereu que vingui amb ganes ni que hi estigui feliç. Jo quan triava venir a fer les guàrdies d'estiu venia conscient dels dies que triava, que ho feia perquè jo volia. Venia content, i era jo que triava estar 1, 3 o 13 guàrdies separat de la meva família. Ara algú ho triarà amb independència dels meus condicionants i horaris familiars. Augmentaré els dies que deixaré de gaudir de les activitats dels meus fills, perquè algú ha decidit que els bombers treballem poc.
Si fos realment així ens augmentaria unilateralment les hores a treballar sense augment de sou, però no. Ens augmenten l'horari i evidentment el sou. Això no és una necessitat, és un càstig per ser bombers, perquè som gent que aprofitem el temps lliure. La resta de gent aprofita moltes de les seves hores lliures per dormir, nosaltres treballem de nit i per tant de dia també tenim festa. Aquest fet es ven com que els bombers treballem poc.

NO ES CERT!
La nostra feina està en el sentit contrari cap on la gent fuig.
Durant 3 setmanes treballem 4 dies per setmana, fent un total de 48h/setmana i la 4ª en fem 24 entre dos dies (dijous i divendres). I tothom hauria de ser conscient que els festius, ponts, i qualsevol dels 365 dies que té l'any hi ha bombers de guàrdia. I sempre hi ha el mateix nombre de bombers. El dia de Nadal hi ha el mateix nombre de bombers que un dimecres qualsevol de d'abril o un diumenge d'estiu.

Estic emprenyat. No entenc com des dels sindicats, que son els únics que poden negociar, no han vist quina era la veritable intenció de la cúria bomberil i els seus superiors polítics. Aquesta ha estat una errada greu dels sindicats. La resposta dels sindicats cap a l'administració ha estat nula! Nula perquè han estat incapaços de portar propostes creïbles i "normals" sobre la taula, no han pogut/volgut parlar amb els bombers i saber cap on volíem anar, i el pitjor del cas és que han estat remenant la perdiu i retardant les reunions amb la "Casa" que al final aquesta ha dit prou. I si no ho ha dit, ho dirà. I nosaltres, els bombers hi sortim perdent.

És per això, que les negociacions, les que en realitat no s'han fet per la poca voluntat dels sindicats i la manca de flexibilitat de l'administració (que no paciència, que n'han tingut), estan en punt mort, i penjant d'un fil tant prim que en realitat ja està trencat. I sense potser voler-ho, els polítics comandants del cos de bombers ens hauran d'imposar per decret unes condicions que no volem.

Estic emprenyat i decebut. Al final de qualsevol negociació entre sindicats i patronal hi ha les votacions del col·lectiu per saber si s'accepten o no. Aquest cop no votarem. No, no votarem.

Per sort, el que no em prendran és el meu dret a pataleta, ni a venir emprenyat a les noves guàrdies... que aviat algú batejarà amb algun nom despectiu, perquè és el que serà, una guàrdia forçada.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Perdoneu.... però algú ho havia de dir!
Gràcies Alfons!

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Alfons Tormo Vilà ha dit...

Ups, l'últim comentari l'he esborrat per error. I no era cap crítica.

Anònim ha dit...

tranquil, que ara els sindicats, tenen molta feina fent escrits contra els voluntaris, tu veus pagant la quota que ja veus perquè serveix.