dijous, 17 de febrer del 2011

La raó de ser d’un pobre bomber

Vaig començar a escriure perquè tenia ganes de dir coses, dir les coses que penso i que estic convençut que s'han de dir, tot i que hi hagi gent a qui no li pugui agradar, i que algun cop se'm pugui girar en contra.

Estic convençut que calen canvis, tant als de dalt, als del mig i als de baix (com jo) però és indiscutible que els canvis més efectius seran amb els de dalt i els del mig. Sobretot amb els de dalt. És per això que sovint, potser en tots els articles que he anat escrivint fins ara, els qui han sortit més mal parats han estat els de dalt, però també té la seva lògica, son els que tenen la paella pel mànec.

Estesa de vehicles durant les obres al parc de lleida
Que podria criticar a la gent que està al meu costat? Segurament que si. No em costaria gaire trobar records de fets que em varen passar a parcs com el de Reus, Cambrils, Montblanc i Mollerussa. Però estic convençut que son coses de fa tant temps que per una part ja s'han corregit o els que hi ha ara fan l'esforç de canviar-ho.

Ho sento, però no puc trobar cap cosa a criticar al parc de Lleida, com a mínim de la gent que m'envolta. Evidentment hi ha gent que no m'interessa, per una o per mil raons, però d'aquests no en vull saber res. No puc parlar malament de la gent que hi ha a segona activitat per la simple raó que hi ha molta gent -alguna lesió o altre han patit- que hi està perquè no tenen més remei que ser-hi. Hi ha qui li va caure una bala de palla (400kg) a sobre apagant un paller, un altre que va perdre un ull, un altre que porta mil i una operacions a l’esquena, un altre que estant de guàrdia el van trucar dient-li que tenia que plegar perquè la revisió mèdica havia detectat algo i no podia estar actiu, un altre que té una cicatriu al cap que li va de punta a punta... be, estic segur que tots aquests voldrien estar en actiu. També hi ha qui ha abusat o abusa, però això ho podem trobar a tots els nivells i no sols per la segona activitat.

Carrossa (3) a les Festes de maig a Lleida
Si seguim amb el parc de Lleida, us puc dir que tota aquella fama (mala fama) que tenia fa no gaires anys ja no te raó a ser. Hi ha gent que treballa i molt. Gent que actualitza mapes, que millora els formats i que fa que s'imprimeixin i es pengin al nostre control de parc, altres que planifiquen les hores de major dedicació, altres que actualitzen dades al GIS, altres que passen hores i hores preparant el concurs d’excarceració, altres que organitzen (con 2 cojones) la 1ª Cursa de Bombers de Lleida (www.cursabomberslleida.com), altres que preparen te a mitja guàrdia per la tropa, altres que cuinen pel torn, altres que es preocupen que amb les obres es recuperi material que es volia llençar i es pugui vendre per obtenir diners per invertir al parc, altres que amb l'Agrupació Cultural de Bombers de Lleida (www.acrbomberslleida.org) organitzen la Festa del Patró del 8 de març i les activitats paral·leles (bicicletada, inflables, berenar popular, esquiada, gimcana, campionat de pàdel-vol, de botifarra, de futbol sala i moltes altres coses), preparar la carrossa per les festes de Lleida, altres es dediquen a fer vídeos d'activitats del parc o de posar subtítols a pel·lícules amb les anècdotes que un dia rere altre ens van passant, altres es dediquen a quadrar els horaris, la web del l'ACR, la de la cursa, una Orla amb la foto de tots els del parc el 2010,...

Està clar que és molt més fàcil criticar que lloar, però lloar als companys que tinc al meu costat és molt fàcil. Bravo per ells.

Això si, si algú em porta camions que son capses amb rodes, edificis i obres sense cap ni peus, Instruccions que farien millor els nens de P5, directrius sense solta ni volta, incendis mal gestionats o qualsevol altra “bagenada” que se us passi pel cap, tranquils jo us dedicaré un article lloant lo “professionals” que sou i lo “be” que ho feu.

Paraula d'un pobre bomber.

1 comentari:

Curcky ha dit...

Nen fot canya,al foc de la riba tres atrapaments a la carretera amb 400m, i els graf amb el marc al davant fotent foc,aixo no canvia va a pitjor,una mica mes i camions cremats i nosaltres casi.ciao