Després de l'experiment de la setmana passada, sembla que parlar de política punciona. Si més no sempre hi ha qui es dona per al·ludit i acaba repiulant o enviant missatges dient que dels seus no ho has dit tot. En tot cas, com a resum n'estic molt orgullós i n'estic segur que ha estat neutre per als 4 partits analitzats. També he de dir-vos que em van convidar a seure en un lloc privilegiat en un dels mítings finals de campanya. També hi ha hagut alguna reacció d'una part del sector de bombers voluntaris. Sembla que no es pot discrepar amb aquest sector. I mira que de la resta n'hi ha que són pur cor i amb ganes de fer bé les coses...
Però avui no us volia parlar de partits polítics (encara que en el fons si que és fer política departamental). Avui toca parlar novament de camions. I és que finalment ja he acabat les meves 4 jornades de formació obligatòria (quin nom més lleig) d'aquest any. Ja no cal que em formi més o si ho faig només podré compensar 13h, que vol dir que qualsevol curs per poc valuós que sigui és més llarg i acabo posant hores del meu temps. En tot cas, la formació sempre és benvinguda. Aquest any, que no tinc ni idea del que ens tocava, per la rotació quadriennal, però es va posposar un any. Per tant tota la bomberada hem fet la formació i informació (que així ho posa a la Llei de Seguretat i Salut al Treball) sobre els camions que han d'arribar passat a final d'any (un cop passats per totes les regions. Després de Calaf, van venir a Lleida i ara van a Tarragona (o Reus) per fer primer la RET i després la RETE. Segurament un cop s'acabi tot aniran al taller per a arreglar totes les averies i desperfectes trobats i durant aquests més de 6 mesos de treball diari i amb una intensitat que segurament cap d'ells tornarà a tenir.
Ja hem vist el nou FSV. Un vehicle capaç de gairebé tot. Molts companys d'altres parcs al·lucinaven amb la capacitat d'aquest nou camió. En tot cas una mica superior al que ja tenim a Lleida des de fa una quinzena d'anys. En aquell moment ja ens van vendre la moto que era un vehicle per anar a tota la Regió a qualsevol servei i en qualsevol climatologia. Però ja se sap, el que ens venen als parcs no és el mateix que després promouen des de les Sales de Control Territorial... En tot cas, cal dir que és un "maquinon" i que els armaris estan plens de màquines modernes i eficients que ens faran molt servei. També guanyarem possibilitat de treball en ensorraments i serveis complexes. Aquest vehicle ens ha donat per a dues jornades ha que no era només d'equips sinó d'utilitzar-lo en maniobres complexes amb grans càrregues.
Les altres dues jornades han estat per al BUL, el BUP i la BNP. Oju quin nivell. Novament material inacabable, ben pensats i plantejats. Sempre hi ha alguna excepció. Crec que és un rasclet que es guarda desmuntat. Sembla el raspall del nostre 19.40, que va arribar fa 15 anys també desmuntat, que semblava una "Romba". Després al parc acabes fent les adaptacions "fines" i hi encabeixes allò que a cal carrosser no han sabut fer. ;-)
Amb aquests vehicles es demostra que els "nous" BRP no són res de l'altre món. Bé, una gran màquina Scania amb un carrossat terriblement dolent. Ple de material com un "Tetris" que per treure segons què has de treure mig armari. Els nous camions porten tots baranes al sostre. Quantes vegades ho vàrem demanar a les reunions a Cerdanyola? Desenes? Sempre la mateixa resposta. No pot ser, la resta de solucions no compleixen o no són possibles. Doncs ara tenim la comprovació que algú no ens deia la veritat. Avui tenim camions nous, amb el mateix carrosser, que porten les baranes que fa quatre anys ens van dir que no podien ser. Com també hi ha material més ben organitzat. De fet, una cosa ja comencem a tenir clara els qui tenim les primeres unitats que ens van arribar fa 3 anys. No estan igual que els últims que van arribar. Els primers (Com el de Lleida) necessiten d'una posada a punt molt important. Ens ho demostra que els companys arribats a gener de parcs amb unitat recent arribades, hi noten una conducció diferent i força més atrotinada respecte als seus antics nous camions.
Totes aquestes descobertes, que no ho són tant, són conegudes per un grapat de gent (bombers). És evident que al final tots ens coneixem i coincidim en molts serveis. Obrim els armaris dels camions i comparem. Els errors es repeteixen també en les últimes unitats. Per tant, estava tot lligat i ben lligat. Per sort, els nous camions BUL, BUP i BNP ja no repeteixen certs patrons i han començat a escoltar i aprendre de l'experiència. Els nous camions són una joia, malgrat el carrosser.
I és curiós com el joc del telefonillo, que és la formació que acabem rebent, finalment ha funcionat una mica millor que amb la presentació dels BRP. Aquest cop algú ha explicat que els camions moderns porten un sistema de regeneració del Filtre de Partícules (que és la caixa que hi ha al lateral de tots els camions amb un triangle de perill per temperatura). Un sistema que el que fa és cremar les partícules i minimitzant l'emissió dels tòxics a una fracció curta de temps. El problema és que els gasos surten a uns 700ºC. Que els camions Scania, que sempre hem dit que van molt bé, no estan preparats per a aturar i posposar aquesta acció, com tampoc hi ha cap indicador del seu estat. Per tant et pots trobar que a mig servei s'activi. I què vol dir? Que potser estàs aparcat al costat d'un vehicle que potser el puguis "cremar", que estiguis sobre un camp de blat a ple estiu i provoquis que s'encengui. O simplement que s'activi a la cotxera, mentre el company que fa la revisió del camió del costat se li cremen els peus i les cames en sortir els fums a 700ºC.
Curiosament, el Renault, un camió que com a plàstics de cabina són més de nyigui-nyogui, és molt millor camió de bombers que l'Scania. El Renault, segons ens han explicat, en alguns models hi ha indicador de nivell de l'estat del filtre i en tots els models bomberils ho pots aturar, posposar i fins i tot provocar. I per a què? Per a evitar accidents amb l'entorn on et trobes. Perquè podem estar propers a un camp de blat, dins una empresa Seveso o simplement fent la revisió d'equips i eines amb el motor engegat. S-E-G-U-R-E-T-A-T. Això no es podia explicar quan van arribar els primers Scania a Bombers? Estem parlant de 92 camions. No podien perdre 5 minuts explicant com funciona i com poder estalviar-nos sustos i accidents? De vegades alguns estaments de la casa ho posen molt fàcil per a que els puguem criticar. Què us penseu, que em fa gràcia dir això? Doncs m'hagués agradat poder explicar que des que tenim els Scania tenim camions menys contaminants (que ho són). Però resulta que el que he de dir és que potser podem prendre mal amb la regeneració. Collons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada