dijous, 10 de novembre de 2011

la crisi del manteniment

Ups! Males llengües diuen que des del Servei Tècnic estan estudiant la manera que els bombers tornem a fer nosaltres el manteniment dels vehicles.
Fa alguns anys, uns vuit anys o més miravem diàriament el nivell de l'oli, de l'aigua del radiador, etc... també es feien canvis d'oli, s'engreixaven les articulacions del vehicle, algú havia canviat algun radiador i un cop vaig veure canviar un motor d'un 4L a un altre, evidentment sense ITV posterior ni papers varis.

Abans teniem Pegasos, la majoria del tipus "Comet" i algun "Europa" amb canvi de bola, camions de fa 40 anys que hem tingut fins ara en fa 10. I tota una remesa d'Egipcis (també Pegasos, repudiats per no sé quin govern) pensats per anar per la sorra i que veiem sovint, aquell model ortopèdic, al París-Dakar dels petits equips espanyols.

Són (eren) vehicles de mecànica senzilla, sense complicacions ni luxes, algun dels vells "Comet" portava seients de fusta pels qui anàven al seient del darrera!
No era gaire complicat fer canvis d'oli, mirar filtres, engreixar-los (sempre et deixaves punts, jo no sóc mecànic ni tenia el llistats de punts)... però ara els vehicles son bàsicament nous i de Rèntig. Els propietaris (els bancs) dubto que permetin fotre-hi mà a un grapat de bombers que fa deu anys que no mirem una varilla d'oli. 
El Servei hauria de fer uns plans de manteniment molt escrupulosos i donar una formació força acurada als bombers. Perquè si busca especialistes... els hauria de pagar un complement, no? com ho fa amb el GRAE i els GRAF. O potser crear un servei propi com el de Taller Ràdio, que majoritàriament son laborals.

No sé, de moment canviar una bombeta de camió els/ens costa 140€! Un disbarat.

1 comentari:

Finselscollonsdetorrecollonsvividors! ha dit...

Despres de llegir el teu article, segueixo sense entendre res.... els funcionaris que per un costat us queixeu hi ha una serie de gastos desorbitats (que hi son..), gastos que segons tu son dificils de justicar per altre banda, com lo del cambi de les bombetes abans esmentades, no enteneu que la situacio del pais no d'ara... si no de fa uns anys encà, és molt complicada, ja us queixaveu de que faltaven efectius, que el material per treballar no era el mes adient, dels horaris etc... us costa molt entendre que potser Catalunya no pot asumir una despesa amb salaris de funcionaris tant desmesurada?? que potser falta optimitzar els recursos actuals de manera que la relacio preu/cost sigui mes lògica? perque tots els serveis que es donen a la societat han de ser assumits amb profesionals que desprès oposicio publica es treuen una poltrona laboral de per vida, sense que ningú pugui avaluar la seva capacitat laboral per decidir si el lloc de treball que ocupa se'l mereix o per contra potser no l'hauria d'ocupar? sou conscients que en la resta de pals la gent es trenca les banyes amb horaris desorbitat pel mateix preu, sense cobrar hores extres en molts casos i corrent el risc de perdre la feina cada dia? que amb molts dells´no els hi paguen cap plus per fer formacio de cap tipus, i que molts d'ells tambe tenen feines de molt risc?? Molts de vosaltres depenent del parc, podeu treballar molt! o en alguns casos no fotre ni brot durant un torn de 24 hores... (cobran el mateix, per dormir i mirar la tele i rentar les vostres magnifiques Volkswagen Carabelle!!), és que de veritat eh? ja n'hi ha prou!! menys queixes sou uns privilegiats i actualment amb la que esta caient dubto que la majoria de la societat us entengui!! Fart de mossos incompetents (no tots...) nomes falta que comenceu vosaltres a queixar-vos!!

Vols rebre els articles per correu? apunta't!