dilluns, 28 de juny del 2021

UCM a mig gas

Sovint busquem respostes a dubtes i mancances d'informació que malauradament la casa ja ens té acostumats. Això no vol dir que contínuament ens estiguem queixant. Però massa sovint ens trobem que necessitem informació per a poder fer de manera "normal" la nostra feina. Aquests primers dies de campanya forestal ens trobem que s'ha actualitzat el llistat de guàrdies d'estiu. Per sort sense gaires canvis. Però que en un parc gran com Lleida, hi cal sumar el personal de fa guàrdies de Punt de Transit. I una cosa tant senzilla com enviar al parc un llistat amb el personal que entrarà cada dia a fer aquesta funció, doncs no hi és. I és necessari. Perquè hi ha bombers del mateix parc, però també bombers d'altres parcs de la RELL. I si quan fem la previsió de la propera guàrdia sé que X estarà de PT ja no el posem a la roda de revisions i funcions del parc. Però si pel matí no arriba, ja sé a qui trucar, per dir-li que no ha posat bé el despertador. Però si ha de venir algú d'un altra parc, és bo per a tots saber que ve un bomber de fora. Bàsicament perquè ocupa un espai i potser una taquilla. I si fa tard, ningú el troba a faltar. I anant més enllà. Quan un dia no ha d'entrar ningú. Doncs ni ens hem de preocupar per saber qui falta i si hem de procurar saber com cobrir aquesta posició en cas que calgui activar-lo.

Entenc que fins ara no m'he queixat. Simplement he fet exposició del fet que la manca d'informació als parcs, sovint, crea problemes d'organització interna. Però exposar aquests petits entrebancs de la casa, de vegades s'interpreta com una queixa. I no ho és. Senzillament és posar sobre la taula que hi ha moments en que necessites dades les quals, i en aquest cas és excepcional, no s'han donat. Però per ser justos he de dir que altres anys si que teníem qui entrava de PT. D'aquest parc i de la resta. Altres anys també sabiem quin altra vehicle associat hi havia. Normalment han de sortir 4 persones (1 conductor, 1 TEOC i dos bombers) utilitzant el PT i un 4x4. I fins al moment des del parc no en sabem res. 

Però el PT ha estat el gran oblidat durant molts anys. El vehicle hi era. Primer abandonat Regió, posteriorment va aparèixer al parc. Ara, pràcticament cada guàrdia, s'engega el furgó i els dos electrogeneradors. És un vehicle més a la roda de revisió diària del vehicles del parc. Però tot i això el seu interior és un món a part. No cal ser informàtic ni un crac tecnològic, però si que cal tenir certa destresa digital. I no tothom ho pot fer. Poder si. Designar a algú a fer una funció és fàcil. Que la sàpiga fer i l'acabi fent bé, és una altra.

Si estiguéssim parlant d'equips complicats, en els que podem prendre mal, segur que ja s'hi hauria fet un un curs per a aprendre'n molt. Però com són ordinadors, impressores, programa de GIS, plànols, i mapes doncs apa, aquí ho tens. I per saber com guardar, on guardar i com extraure dades d'un lloc per portar-les a un altra no és tant fàcil. Cal certa destresa. I la destresa no s'obté en un parell de pràctiques a l'any.

Aquest hivern i primavera s'han fet un parell de sessions per a la gent que realment vol està integrada en aquest PT, amb unes pràctiques prou interessant. Però el que us deia. Hi ha tantes opcions de gestionar i guardar les dades, que fàcil, fàcil, fàcil, no ho és. Però que amb bona voluntat hi arribarem.

Ara però estem ja en campanya forestal, i el període de pràctiques ha acabat. Ara toca posar-lo en marxa als serveis amb el personal que hi ha disponible. Però el que us deia. Quin personal? Doncs això, a les 7 del matí ho sabrem.