i tot per obrir un carrer que no va enlloc! |
Ja ho havia escrit algun cop, per sort o per desgràcia, algunes coses de les que escric arriben al seu destinatari. Fa uns dies la no reunió (perquè es va anul·lar per qüestió d'agenda) amb el nou Director General, va acabar (mig obligat) amb visita d'aquest, ni que fos per un moment i a saludar al personal de guàrdia. Pel que sembla, i jo no hi era, la reunió amb els habitants de la "granja" no estava suspesa i un cop va arribar la info als habitants del parc (que som l'edifici veí) es va demanar parlar amb ell. El més curiós (i tot depèn de la font d'informació que ho explica) no només estava assabentat dels problemes del parc de Lleida i de Bombers en general, sinó que va poder "tastar" de com les gasten a la "granja".
Bé, avui és qüestió de seguir denunciant i posant els problemes sobre la taula. Des de fa alguns mesos s'està urbanitzant un àrea al voltant del parc de bombers de Lleida. El més curiós és que si una part d'aquesta millora es fa al carrer al que hi ha una sortida de bombers, aquesta també hauria de millorar la seguretat i el pas dels camions... doncs sembla que no.
Que bonic queda un carrer reduït a la meitat :-0 |
Poc a poc han anat evolucionant les obres, que van crear un carrer, posteriorment van terraplenar-lo (les vibracions feien vibrar el terra del parc), constants entrades i sortides de camions i furgonetes ocupant el carrer per on transitem per la majoria de serveis (tenim dues sortides), alguns dies el carrer permanentment tallat, fins que va arribar el moment de fer les voreres al cap del carrer.
Per un costat ja hi ha la Presó, i el seu perímetre de seguretat, i l'obra va haver d'adaptar-se. S'ha obert el carrer central de davant la presó traient els aparcaments (sinó no passaven els vehicles) i després va venir la part que ens afecta. Bé, afecta al pas de camions. Els camions de bombers tenen unes dimensions mitjanes, però molt superiors a la d'un cotxe normal o un 4x4, son més llargs i pesants, per tant maniobren amb més dificultat. Nosaltres els fem passar per tot arreu si fa falta (som experimentats i bons conductors) però si no cal... En aquest cas ens han reduït el carrer a més de la meitat. No passaria res si tot fos una recta, sense cruïlla ni una escola bressol molt propera.
Aquest és el vehicle que passa pitjor... però hi ha de passar! |
Els nostres camions a partir de mitjans de juliol seran un perill en aquesta part de la ciutat. Sortirem del parc per una porta de més de 8 metres d'ample, sense semàfor (activat per bombers), ni "STOP", ni "ceda el paso" als vehicles que ens passen per davant (entre ells els de l'escola bressol), entrarem per la cruïlla i encararem un vial de poc més de 3 metres (la nostra porta és de 8) on haurem de salvar una petita ziga-zaga (amb el perill de pujar la roda a la vorera o fer un cop de volant).
S'han demanat canvis i modificacions de l'obra, però per moltes reunions i advertiments, l'obra ha empitjorat la sortida de bombers. Aquest és el nivell de respecte que tenim per part de la gent a qui hem d'anar a donar un cop de mà. Un cop de mà que consisteix en apagar incendis d'habitatges, rescatar persones de situacions de perill greu o simplement treure una persiana o una rajola a punt de caure d'una façana d'un dels molts edificis "malalts" de la ciutat.
sortint amb la cuba
Aquest cop espero que qui llegeixi el post sigui la gent de la ciutat, els seus polítics i tècnics i també els seus mitjans de comunicació. Evidentment l'obra difícilment es podrà modificar, potser aconseguirem, a la llarga, alguna senyal de prioritat addicional, però el carrer restarà aquí per molt temps.
sortint amb l'autoescala
L'entrada de bombers seguirà sent "el pas" alternatiu per evitar cues i ressalts, la nostra porta acostuma a estar oberta. Després de molts anys deixant passar als vehicles per a poder arribar a temps a la seva feina, ara els qui no arribarem a temps serem nosaltres. Però nosaltres cada cop més tenim ressalts, revolts, carrils estranys en cruïlles i mil i un handicaps per a circular amb els nostres vehicles dins la ciutat. Aquest parc es va fer a l'exterior de Lleida, al costat de la presó quan aquí no hi vivia ningú. Avui és una de les zones més preuades i clar, totes les mesures busquen reduir velocitats i millorar la seguretat dels vianant. Segur que evitar el pas de bombers millora la seguretat de la gent????
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada