dilluns, 14 de desembre del 2015

el preludi d'una fi del món que no ha arribat

Ja estem a desembre, qui ho havia de dir. Varem començar l'any sense saber si aquest any tindríem més sorpreses, però finalment hem arribat fins aquí. Falten 3 setmanes per acabar 2015, encara no és moment de fer balanç, però ja tenim algunes coses que ens permeten anar agafant-nos a la cadira per escoltar tot allò que no volem sentir.
Aquest any hem fet (o acabarem fent) més guàrdies que mai, 72, perquè quí té el valor de cobrar 400€ menys per una guàrdia no feta o 800 per dues en ple estiu? Doncs si, això és el que t'han descomptat de la nòmina si vas decidir fer 70 ò 71 guàrdies durant aquest any. En lloc de treure-ho gradualment ("a comodos plazos") ho descomptaren directament de les nòmines del voltant de l'estiu (crec que juny i setembre).
D'altra banda, també hem tingut la formació, que a la RELL ens ha tocat de Riscos elèctrics i de gas. La veritat és que no ha estat gens malament, alguns dels formadors s'ho van preparar molt be, i li han donat un valor afegit que possiblement als cursos d'altres regions potser no tinguin. Ens ha premés conèixer algunes instal·lacions que desconeixíem, com ara les plaques solars de sobre la tribuna del camps d'esports o entrar en una central de transformació i distribució d'electricitat (que no hi hem de fer res, però ara encara ho tenim més clar).
Durant aquest any hem descobert que tenim un grapat de bombers presumits, vestint-se a la última moda, amb la jaqueta forestal, ja sigui neta o bruta. De tota manera s'ha de reconèixer que la jaqueta és molt funcional, si l'has encertat amb la mida sembla una camisa arrapada més, plena de butxaques, en tot cas, cal prendre la mesura de treure's la camisa, per evitar massa calor.
Ni hem tingut nous vehicles, ni nova oposició, i un concurs de trasllat a mig gas... Tenim a la Generalitat paralitzada en el sentit que no hi ha cap mena de canvi ja que la provisionalitat actual dels nostres dirigents no permet realitzar cap modificació. Propostes n'hi ha moltes, segur, però com que cal ser aprovades per algun responsable polític o necessita un vist-i-plau d'algú que ha de passar comptes amb aquest polític, doncs res, tot aturat. La meva opinió és que amb aquesta excusa estem perdent el temps. Un temps molt preciós, ja que hi perdem tots, el servei no millora o segueix igual d'enquistat, ja que no es pot modificar res. Si algo no funciona, doncs així queda, i si vols aportar algo que necessiti qualsevol mena de recurs (humà o tècnic) doncs no es pot fer.
I de moment res més, a esperar les guàrdies de Nadal al parc, perquè per molt "funcionaris" que siguem, alguns dels festius més assenyalats els passem al parc. Nadal, Cap d'any, la nit de Reis o el dia de Reis, Tots son dies especials i que ens agradaria passar a casa amb la família (o no), però que algun haurem de treballar. Ens adaptarem. Uns dies abans comprarem el dinar o sopar de la guàrdia especial, en que farem una "festa" amb la nostra segona família. I parlant de família, he de reconèixer que em fa molt de pal anar a fer sopars d'empresa. Poques vegades he anat al sopar de nadal del torn, no sé, ja m'hi passo 72 guàrdies, més la formació i algunes guàrdies extra i per tant ni en tinc necessitat ni em ve de gust. No sé si els meus companys ho entenen, però quan surto del parc tinc altres coses al cap, tot i que tingui per costum escriure un article setmanal bomberil, o estigui en alguns grups de whatsapp sobre serveis, el parc i informació sindical, però encara que no ho sembli no estic les 24h amb els incendis al cap. M'agrada tenir els meus hobbies i els meus compromisos, que de vegades també em fan pal, però que irremediablement he d'acomplir, així que si tinc un vespre per estar a casa tirat al sofà i menjar-me una trista amanida doncs ho faig. La resta de l'any (les 72 guàrdies) ja vaig sincronitzat amb el torn, i quan estic fora... doncs això, no hi sóc.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Home... Se't veu el llautó.
Comences dient que aquest any es el primer amb 72 guardies i més aball dius que estas fart dels teus companys, però si es el primer any que sen fan 72! Potser altres problemes tens amb els companys...
Sobre les guàrdies per Nadal, a quant la cobraràs? Vinga, anima't i posa números sobre la taula. Quant cobra un bomber de primera?
Ànims i endevant, que no ha estat res !

Alfons Tormo Vilà ha dit...

Mira noi, amb els companys no hi tinc cap problema, però prefereixo la companyia de la família i d'altres amics amb qui hi comparteixo més varietat de coses.
72 guàrdies son més de les que fèiem fins ara i no sé si no ho vols entendre o simplement ens tens mania/enveja, però 72 guàrdies no son 72 dies treballats ni 293 de festa.
72 guàrdies son 144 dies reals (entrem un dia i sortim l'endemà) i si comptes que 24h corresponen a 3 dies "normals" d'una feina qualsevol, en realitat les nostre 72 guàrdies corresponen a 216 dies en un treball de 8h., de les quals un bon grapat son en festiu.
Del que em queixo no és de treballar el dia de Nadal o de Reis o el dia de la mona, sinó que gent com tu us penseu que només treballem 72 dies (i ja veus que no és cert) i que per això què menys que treballar algun dels dies assenyalats... doncs si noi, em toca "allò que no sona".
I sobre el sou, doncs menys del que et penses. una hora del que cobra qui m'arregla l'ordenador son 3 hores del meu sou, o menys de la meitat de la del mecànic del cotxe. Segurament cobro més que una caixera, més que un tècnic sanitari, semblant a una infermera, un mestre o un mosso i també menys que un metge.
Et recomano que en lloc de desitjar el meu mal et dediquis a estudiar i a millorar a la teva feina, així potser seràs més feliç.

Anònim ha dit...

Bona reaposta Alfons!!

Jordi
Bomber del parc de Sant Celoni