dimarts, 13 de setembre del 2011

Escola de Bombers: seguim fent riure

No s'ha d'escriure en calent, i fins ara ho he complert. He tingut articles en quarantena fins a un mes per tal de ser el més objectiu possible. Però avui escric en calent. Us aviso.
Fa vuit o nou anys en un curs als que estàvem en un parc amb Furgó de Risc Químic ja vaig tenir que posar el dit a la llaga per que algú comencés a obrir els ulls.
Un Instructor de l'Escola explicava coses sobre la compressió de gasos i les capacitats calorífiques i jo, tot innocent vaig gosar a dir-li que hi havia alguna cosa que no em quadrava. Uix, va tornar a explicar el mateix... Més tard va tornar a fotre la pota en alguna altra cosa, que evidentment li vaig corregir. No va rectificar, i va dir alguna cosa així com que ell era el profe i que sabia de què parlava. No li vaig dir que jo era Químic i possiblement en sabia més que ell. Vaig optar per ser més elegant i quan van passar l'enquesta de satisfacció vaig posar un comentari dient una cosa semblant a, que l'Escola per a ensenyar cal tenir professors que dominin el tema i que en aquest curs no s'havia donat el cas. (Segur que a nivell pedagògic m'ho podeu rebatre, però ja enteneu el que vull dir). Aquest comentari sobre la valoració del curs va arribar, ja que un altre instructor va contactar amb mi dient que estava preocupat/avergonyit perquè algun alumne havia posat que hi havia instructors/professors que tenien poc nivell per a donar segons quins temes.
No sé si va ser aquesta la causa, imagino que en devia ser una més, però la veritat és que poc a poc els Instructors van anar plegant i es van crear una mena de departaments per àrees temàtiques i que fins i tot em van proposar formar part d'algun d'aquests. (podeu llegir el Risc químic ha mort)
Actualment hi tornen a haver alguns Instructors i gent amb dedicació quasi exclusiva a la formació dins l'Escola. No puc opinar ja que quasi no en conec cap.

El que m'ha passat aquests dies però no té nom. Vaja, volia escriure sobre l’Escola de Bombers (dins l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya) però de manera més suau, explicant cursos als que he assistit i altres en els que hi he col·laborat donant classes. Però no. Avui m'han tocat els COLLONS i crec que això no s'ha de consentir.

Dimecres passat jo tenia guàrdia i vaig consultar la Intranet per si ja se'n sabia alguna cosa del Curs d'actualització forestal. No hi havia res. Potser ho van penjar més tard o la tarda, però no vaig mirar la intranet durant la tarda/vespre. Divendres per la tarda miro el correu i veig un missatge des d'un company de la Regió que s'ha preocupat per buscar qui son els alumnes acceptats de la Regió de Lleida per a poder anar a la presentació del curs i m'envia (i li estic molt agraït) un correu dient que estic acceptat i que la informació està penjada a la intranet. Jo aquell matí havia anat a Barcelona i el llegeixo per la tarda. Res, divendres per la tarda no busquis, i espero a Diumenge per veure la intranet. Ostres! Dilluns a les 10h a l'Escola presentació del curs!!!! La dona que marxa aviat, primer dia del cole, jo que he de portar a la canalla al cole i tres-centes excuses més per dir que no puc anar-hi. Envio un parell d'emails dient que no puc i que com ho arreglarem. Els dos em responen que tranquil que no sóc l’únic i que parli directament amb una persona en concret.

Dilluns, truco i em diu que s'ha d'anar a l'Escola a buscar la contrasenya i codi d'usuari per a fer el curs. Que si no puc anar-hi que hi vagi algú amb una autorització signada... o dissabte que es fa la presentació pels voluntaris. Ok, i si vinc la setmana que ve?, Res, si no vens aquesta setmana perds el curs, hi ha gent que s'ha quedat fora i qui no vingui és que no hi té interès. Que ja ocuparà la plaça algú amb més interès. (La transcripció no ha estat literal, però quasi).
Entenc que segurament no he estat l’únic en trucar i “justificar” el no anar-hi, però crec que aquesta mena d'amenaça hi sobrava. Mal ens pesi, hi ha distàncies (no tot és l'entorn Metropolità) entre algunes zones del país i alguns intentem aprofitar els viatges per fer aquesta i d'altres gestions.
Finalment, hi he anat avui, canviant la meva agenda i la dels propers dies. He fet 190km per anar des d'Almacelles a l'Escola de Bombers, invertint dues hores, 12litres de gasoil i 2€ al peatge a Martorell/A2-AP2. Entro a l'Escola, pujo, després de diverses indicacions arribo a la taula i l'administrativa (suposo) em dona la documentació i em demana el nom (sols el nom i cognom) i posa una creu al costat. M'explica breument que hi ha dues jornades presencials a les que cal assistir-hi i poca cosa més. Adéu. 190km, 12 litres i 2€ més. Això per 2 minuts de tràmit a l’Escola. Sort que era un curs E-learning!!!!!
Hi ha gent que hi ha anat des de Sort, La Seu d'Urgell, segurament des de l’Alt Empordà, del Montsià, etc... voleu dir que calia fer-nos fer aquest viatge?

Si no es podia anar personalment i l'enviat havia de portar una autorització signada, PERQUÈ NO M'HEU DEMANAT EL DNI? Em sembla que si volíeu ser rigorosos amb el lliurament de contrasenyes ho podíeu haver fet deixant la documentació a cada Regió, on hi ha un responsable de formació que pot ser tant o més rigorós del que heu estat avui. O enviar-ho per correu certificat (pagant jo, segur que m'hagués sortit més barat) alguns centres universitaris ho fan així.
K: Entrada   I: Escola de Bombers
Per cert, per a l'anecdotari. Si aneu a l'Escola no ho feu amb vehicle de Bombers ni vestits de bomber, a l'entrada us demanaran el carnet de bomber i us faran una tarja de visitant (si no teniu l'específica de l'Escola). Si aneu amb el vostre cotxe, de paisà, fan aparcar-lo a l'entrada i caminar fins a l'Escola (abans era així). Jo hi he anat amb Mercedes, vestit amb pantaló i camisa normals. Al guarda de la porta li he dit que tenia el carnet de bomber però no el de l'Escola, me l'ha fet ensenyar i he passat amb el cotxe. He aparcat davant la porta de l'Escola de bombers. Un luxe.