dilluns, 2 de juny del 2014

Perfils bomberils

L'últim post acabava parlant dels bombers de la cúria i us recomanava de revisar els càrrecs de fa vint anys i comparar-los amb els actuals... suposo que ho heu fet.

El pitjor del cas però, és que algunes de les incorporacions a aquesta elit no estan aquí per mèrits curriculars, si més no això és el que sembla. Recordo quan vaig estar al Curs Bàsic, sóc de la primera promoció de l'Escola de Mollet, vaig conèixer personatges i "personajillos" d'aquesta casa, be, ens els trobàvem en algunes visites, pràctiques o exercicis. En aquell moment no tots estaven ocupant càrrecs d'importància, ni molt menys... tot i que algun d'ells després ha arribat molt i molt alt dins aquesta cúria.
Dissabte però vaig quedar-me a quadres. Jo vaig a nar a Barcelona a fer un examen oficial d'anglès. El nivell B1, que no és res de l'altra món, l'equivalent al 3r de l'Escola Oficial d'Idiomes... allí vaig poder ser conscient que els nostres "capos" no tenen ni idea d'Anglès, ja que també hi havia un dels nostres capos. I és fàcil argumentat-ho. Si jo realment sabés anglès em presentaria directament per l'EOI a l'equivalent al First (l'hagués pogut aprendre per experiència laboral com molta gent i complementar-lo amb classes particulars). Però és que no és el cas, aquest és un nivell inferior i que a més prové d'un curs on-line (IOC). Per tant si algú està allí és perquè ni ha tingut el temps d'anar a classes ni laboralment ha tingut la necessitat. Això em fa reflexionar respecte a les necessitats de la nostra cúria envers el coneixement que tenen de cossos externs, de la seva metodologia, protocols, cursos, etc. Realment si aquest és el nivell dels nostres "jefes", és que estem molt i molt malament.

Si ho extrapolem al Cos de Bombers, quan busquem quin és el nostre nivell professional, amb qui ens comparem? Amb qui parlem? Imagino que o no ens comparem i ens creiem el melic del món o fem comparacions amb cossos de països teòricament superiors, però si els nostres "jefes" no coneixen idiomes, amb qui es comparen? Be, tots coneixem la dita de les 3 potències mundials "Grècia, Portugal i Espanya".
Per cert, per mi que visc a 200 km de Barcelona estar allí en un edifici entre Rambles i Paral·lel doncs em pot donar cert estar de nerviosisme, d'estar fora de lloc... però jo suposava que gent d'aquest nivell (ho pensava fins ara) no tenia por escènica. I no és el cas. No entengueu que el que diré és una crítica, no ho és, tothom és lliure ve dir i fer el que li doni la gana, però a mi em va semblar una situació entre còmica i estranya. I ho dic perquè durant un els descansos me'l vaig creuar, no em va veure, i ho vaig comentar amb la gent que estava amb mi... més tard, va tornar a passar a prop d'on estàvem i se'ns va acostar. Vaig pensar, no m'ha vist, però tampoc em deu conèixer. Efectivament, va i li pregunta a la noia del meu costat que si treballava a bombers. Collons! Que surrealista! Sort que ella va ser prou hàbil i va dir que no i prou... l'home es va donar la volta i va marxar per les escales. La companya d'examen després em va dir, "que fort, sort que abans m'has dit qui era i que tu tenies el bloc, perquè era per dir-li, jo no però el noi del meu costat si".
Realment els nostres "jefes" ni saben idiomes ni coneixen el seu entorn. Espero (tot i que em temo que és així) que no tota la gent de la cúria de bombers sigui així. Però no anem be. Volen arreglar el Cos de Bombers i viuen en una bombolla. Des d'un despatx no es pot arreglar el món. Des d'un bloc tampoc.

En tot cas, us deixo un video, d'algú que cau malament a tanta gent com a gent li cau be. Jo no sé què opinar, però el que tinc clar és que aquest paio de lo seu en sap molt. I a més parla idiomes.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Pobrebomber,

Estava llegint el teu post, no em creia el que ens estaves contant. I al final "voilà", ha sortit la sorpresa.
Bé, crec que el temps va situant les persones al seu lloc encara que la "foscor" a vegades ens fa veure les coses més negatives. Espero que algun dia tinguis el plaer de treballar, escoltar i compartir coneixements amb en Marc Castellnou. Almenys tindries temes per a fer blocs sense parar...
Vas agafant una mica de sol...